top of page

Nahlášení nevydané účtenky

  • Zdroj: Finanční správa
  • 17. 12. 2016
  • Minut čtení: 1



V případě, že prodávající eviduje tržby zákazníkovi účtenku nevydá, což je jeho povinnost, zákazník bude moci na portále správce daně nahlásit nevydání účtenky.

Údaje uváděné na účtence

Prodávající je na účtenku povinen uvádět:

  • fiskální identifikační kód (FIK),

  • své daňové identifikační číslo (DIČ),

  • označení provozovny, ve které je tržba uskutečněna,

  • označení pokladního zařízení, na kterém je tržba evidována,

  • pořadové číslo účtenky,

  • datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky, pokud je vystavena dříve,

  • celkovou částku tržby,

  • bezpečnostní kód poplatníka (BKP),

  • údaj, zda je tržba evidována v běžném nebo zjednodušeném režimu.

a v určitých případech také:

  • DIČ podnikatele, za kterého eviduje tržby jiný podnikatel - pokud tržby za podnikatele eviduje jiná osoba, bude na účtence nejen její DIČ, ale i DIČ zastoupeného podnikatele.

  • podpisový kód poplatníka (PKP) - pokud účtenka z objektivních důvodů neobsahuje FIK, např. při výpadku spojení nebo při evidování ve zjednodušeném režimu.


 
 
 

Komentáře


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page