Nahlášení nevydané účtenky
- Zdroj: Finanční správa
- 17. 12. 2016
- Minut čtení: 1

V případě, že prodávající eviduje tržby zákazníkovi účtenku nevydá, což je jeho povinnost, zákazník bude moci na portále správce daně nahlásit nevydání účtenky.
Údaje uváděné na účtence
Prodávající je na účtenku povinen uvádět:
fiskální identifikační kód (FIK),
své daňové identifikační číslo (DIČ),
označení provozovny, ve které je tržba uskutečněna,
označení pokladního zařízení, na kterém je tržba evidována,
pořadové číslo účtenky,
datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky, pokud je vystavena dříve,
celkovou částku tržby,
bezpečnostní kód poplatníka (BKP),
údaj, zda je tržba evidována v běžném nebo zjednodušeném režimu.
a v určitých případech také:
DIČ podnikatele, za kterého eviduje tržby jiný podnikatel - pokud tržby za podnikatele eviduje jiná osoba, bude na účtence nejen její DIČ, ale i DIČ zastoupeného podnikatele.
podpisový kód poplatníka (PKP) - pokud účtenka z objektivních důvodů neobsahuje FIK, např. při výpadku spojení nebo při evidování ve zjednodušeném režimu.
































Komentáře