Proč psát podnikatelský záměr? Ano či ne?
- Busydesk
- 12. 8. 2016
- Minut čtení: 1

Podnikatelský plán má sloužit především podnikateli, aby si ujasnil vše podstatné, co potřebuje na začátku podnikání. Dle zkušeností víme, že 9 z 10 podnikatelů odpoví: " Mně je vše jasné a podnikatelský plán nepotřebuji." Možná že to je také jeden z důvodů, proč více jak 50% podnikatelů se svým podnikatelským záměrem neuspěje. Těžko říct....
Především je na začátku nutno připomenout, že podnikatelský plán nemusí být dlouhý. Zaměřte se na kvalitu nikoli kvantitu. Podnikatelský plán Vám bude sloužit k tomu, abyste si utřídili množství myšlenek, který má každý podnikatel na začátku podnikání. Uvědomil si slabé a silné stránky projektu, definoval cílovou skupinu a příležitost na trhu, identifikoval možnosti financování, navrhl obchodní model ale také způsoby propagace. Díky podnikatelskému plánu se Vám budou i lépe stanovovat priority jednotlivých aktivit směřující k realizaci podnikatelského záměru. Podnikatelský plán Vám pomůže si ujasnit myšlenky, což se pozitivně projeví na následné prezentaci projektu. Již nebudete říkat... myslím si, asi, pravděpodobně, předpokládáme apod. Získáte jistotu, své domněnky si ověříte a budete působit sebevědoměji. Ve výsledku už nebudete myslet, ale budete vědět. Sami si odpovězte, co na Vás (jako investora, bankovního úředníka) působí lépe.
Není nutno připomínat, že podnikatelský plán je základním dokumentem pro jednání s investory popř. bankami. A navíc k podnikatelskému plánu se můžete vždy vrátit (třeba za rok), upravit jej ale hlavně zhodnotit, proč to či ono vyšlo nebo nevyšlo.
Nebojte se, existuje spousta metod, jak podnikatelský plán rychle ale zároveň kvalitně připravit. Koukněte se na následující pojmy:
- Lean canvas
- LivePlan
- Strategyzer
-Leanstack
































Komentáře